11 Απρ 2008

Η πρόταση Της Πανσπουδαστικής Κ.Σ για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες


ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 16 ΑΠΡΙΛΗ ΣΤΙΣ 6μμ

«Εκτός από τους νησιώτες και εμείς οι φοιτητές βιώνουμε τις επιπτώσεις της φιλοεφοπλιστικής πολιτικής των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ.»

Η απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και η κατάργηση του Cabotage όξυνε τον ανταγωνισμό και την εφοπλιστική ασυδοσία, με αποτέλεσμα να χειροτερεύσουν οι συνθήκες συγκοινωνιών για τα νησιά μας, οδηγώντας, σε προβλήματα, όπως: Την έλλειψη δρομολόγησης πλοίων, τη μείωση των δρομολογίων ειδικότερα τη χειμερινή περίοδο, την αύξηση των εισιτηρίων και των ναύλων, την κατάργηση των εκπτώσεων σε ευπαθείς ομάδες (ΑΜΕΑ, συνταξιούχοι ΝΑΤ, στρατιώτες, φοιτητές, πολύτεκνοι), τα υπερήλικα πλοία, την εντατικοποίηση της δουλειάς και τη χειροτέρευση των συνθηκών εργασίας των ναυτεργατών στα ακτοπλοϊκά πλοία.
Ορισμένες συνέπειες της πολιτικής τους:
Τα εισιτήρια της Γ’ θέσης το Μάη του 2006 ήταν 14,60€ Πειραιά –Μυτιλήνη, τον Ιούνιο του 2007 έφτασε 36€, αύξηση 145,50% το χρόνο. Όταν μισθωτοί και συνταξιούχοι έπαιρναν 3% δόθηκε το δικαίωμα στους εφοπλιστές να αυξάνουν τα κέρδη, με ρυθμούς πάνω από 100%. Μια οικογένεια τετραμελής χρειάζεται ένα μισθό αν πάρει αυτοκίνητο και καμπίνα, για να πάει Πειραιά. Αυξάνουν από 1η Μάη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια κατά 8% γιατί πρέπει να πληρώσουμε τις κερδοσκοπικές ανατιμήσεις του πετρελαίου...
Στο Αιγαίο κυκλοφορούν σάπια καράβια, με τις ευλογίες σας, με το πολ/διο 144 τον Ιούλη του 2006 όπου δώσατε το δικαίωμα σε πάνω από 30 χρονών υπερήλικα πλοία να ταξιδεύουν, παίζοντας με τη ζωή και την ασφάλεια των επιβατών. Το 44% των επιβατηγών πλοίων είναι πάνω από 20 χρονών. Ενώ πάνω από 31 χρονών είναι 54 πλοία όλων των τύπων (Ταξιάρχης, Δημητρούλα, Σαμοθράκη κ.λ.π.). Το Σαμίνα δεν έγινε μάθημα...
Οι κρατικές επιδοτήσεις των άγονων γραμμών στις ακτοπλοϊκές εταιρείες από 3,5 εκατομμύρια € το 2002 πριν την κατάργηση του Cabotage, έφτασε σήμερα το 2008 τα 70 εκατομμύρια €, σύμφωνα με τον κρατικό προϋπολογισμό. Ζεστό χρήμα στις τσέπες των εφοπλιστών, που εκβιάζουν και λυμαίνονται τις γραμμές. Δεν είναι δυνατό η γραμμή Σάμο –Χίο – Μυτιλήνη – Λήμνο – Θεσσαλονίκη να είναι άγονη όταν εξυπηρετεί 200.000 μόνιμους κατοίκους των νησιών, για να αυξήσουν τα κέρδη των κρατικοδίαιτων εφοπλιστών.
Τα δικαιώματα ναυτεργατών καταπατώνται. Οι οργανικές συνθέσεις των πλοίων μειώνονται, οι ανάγκες αυξάνονται, τα ωράρια το καλοκαίρι είναι εξαντλητικά σε βάρος της υγείας τους, ενώ η χρεοκοπία του ΝΑΤ, εξαιτίας των εφοπλιστών και των εκάστοτε κυβερνήσεων έφτασε στα 868 εκατομμύρια € το 2007.
Συμπέρασμα:
Ένας Θεός υπάρχει στο Αιγαίο! Το κέρδος των εφοπλιστών! Αλωνίζουν με τις ευλογίες της πολιτικής της απελευθέρωσης στα πλαίσια της ελεύθερης οικονομίας της αγοράς, που απορρέει από’την περίφημη συνθήκη του Μάαστριχτ που ψήφισαν ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΝ και στηρίζουν μέχρι και σήμερα.
Τα μεγαθήρια του κεφαλαίου δεν επενδύουν για την ψυχή της μάνας τους στην ακτοπλοΐα, ούτε για να εξασφαλίσουν στους νησιώτες απρόσκοπτη συγκοινωνία. Ακόμα κι η MARFIN των Σαουδαράβων επένδυσε στην ακτοπλοΐα (ΔΑΝΕ, Ε.Π. Αττικής, BLUESTAR)
Οι εισηγμένες εταιρείες στο χρηματιστήριο ΑΝΕΚ LINES, Επιχειρήσεις Αττικής, ΝΕΛ την τετραετία 2003-2006 είχαν κέρδη 1,103% 12πλασιάζοντάς τα!!!
Τρεις κολοσσοί ελέγχουν την ακτοπλοΐα στο Αιγαίο MARFIN N.G., GTMALD, AMADEUS ADVIGATION – Λασκαρίδης ενώ λειτουργούν και σαν συγκοινωνούντα δοχεία εξαγοράζοντας η μια εταιρεία την άλλη (π.χ. το 34% της Hellenic Seaways το έχει ο Βαρδινογιάννης).
Η Πανσπουδαστική Κ.Σ. έχει καθαρή πρόταση:
Η Πανσπουδαστική Κ.Σ. αμφισβητούμε κι απορρίπτει την πολιτική του δικομματισμού και του ευρωμονόδρομου, ούτε περιμένουμε οι εφοπλιστές να βάλουν τον άνθρωπο πάνω από τα κέρδη όπως πιστεύουν κάποιοι νεόκοποι αριστεροί. Η πρόταση του έχει στόχο την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών των νησιωτών και των ναυτεργατών κι είναι σε σύγκρουση με τα συμφέροντα των εφοπλιστών.
Εμείς επιμένουμε σε μια βασική αξία: Η ακτοπλοΐα πρέπει να ανήκει στο λαό. Είναι κοινωνικό αγαθό και όχι εμπόρευμα. Η ζωή, η ανάπτυξη των ακριτικών νησιών είναι αλληλένδετη με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.
Το ερώτημα είναι ποιος θα κάνει κοινωνική πολιτική στο Αιγαίο; Ποιος θα νοιαστεί για τους ακρίτες που φυλάνε Θερμοπύλες, σ’ άγονα νησιά χωρίς βασικές υποδομές με ελλείψεις στην παιδεία, την υγεία, την πρόνοια, το νερό, τις θέσεις εργασίας.
Δεν μπορεί να μας θυμάστε μόνο στις παρελάσεις και τις επετείους και να λέτε στους δημαγωγικούς λόγους σας «Η καρδιά της Ελλάδας χτυπάει στο Αιγαίο». Χορτάσαμε υποσχέσεις!!
Τελικά το κράτος είναι υποχρεωμένο να κάνει κοινωνική πολιτική ή μήπως πρέπει να περιμένουμε τον κ. Αγούδημο, το Στρίντζη και τον Παναγόπουλο να ενδιαφερθούν

Η πρόταση αγώνα της ΠΚΣ είναι συγκεκριμένη:

· Δημιουργία Ενιαίου Κρατικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Όταν δίνετε 6.000€ το δρομολόγιο στα Θήρα για τα Ψαρά, αγοράζεται ένα πλοίο καινούργιο με ντόπιους ναυτεργάτες και λύνεται το πρόβλημα.

· Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες όλη τη διάρκεια του έτους με ασφαλή σύγχρονα πλοία, με φτηνά εισιτήρια, σύγχρονες υπηρεσίες. Δίκτυο για ηπειρωτική Ελλάδα και τα νησιά διανησιωτική σύνδεση π.χ. Χίος – Σάμος- Ρόδος.

· Εξασφάλιση μεταφοράς καυσίμων, εμπορευμάτων, αγαθών για την εξυπηρέτηση της λαϊκής οικονομίας και των αναγκών του λαού.

· Αποκλειστικά δημόσια κρατικά λιμάνια σύγχρονα και ασφαλή με υποδομές στήριξης της ναυτιλίας και τη σωστή διακίνηση των επιβατών και των εμπορευμάτων. Άμεση κατασκευή ασφαλούς λιμανιού στα Ψαρά.

· Φθηνά εισιτήρια για τη λαϊκή οικογένεια και για όλες τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες (ΑΜΕΑ, φοιτητές φαντάρους, συνταξιούχους ΝΑΤ, κτλ)

Δεν υπάρχουν σχόλια: